Johan on pukanna yön aikana vähäsen muahan valakeeta. Tästä ne rönttäkelit vasta alakaa, kun sattaa lunta, sulovvaa ja tuas sataa ja sulovvaa. Minä en tykkee yhtään en syksystä enempee kun talavestäkkaan.

Kesän, josko tuota männyttä aikoo vois kesäksi sannoo, mielluusti kärrikeliksi tai kevväästä alako syksy, vain kuitenkii.....kukan juurakot ja mukulat sain raivatuksi jo pois pakkasen kourista. On kevvään tullen tuas mistä alkoo ajatusta kohti kessee jos elinpäivii vielä riittää ja annettannoon.

Tämä minun tänne piäsy on männyt ihan päin peetä, aina on  tultava mutkiin kautta, kun ei mukamas oikee käyttäjätunnus tai salasana, vaikka minulla on kaikenvaralta tiijot ihan paperille räntättynä ja sieltä tarkistain yritän kirjaantuu, niin siltikkii väittää vastaan. Aiemmin en tarvinna etes uuvelleen kirjaatumista,kun olin tiijot tallentanna minut muistavaksi. Enkehtuuttaa vain aina käyvä sama rumpa läpi ja siltikkii kun vielä joskus väittää ettei sivuani ou mukamas löytynnä. Pittää kysellä josko ne minun "apuvoimat" kahtosi mikä piru tiällä on vialla.

Tässäpä tätä tulikii tämän pyhän "sakramentti" kirjutettuu luvettavaksi, jos joku tänne eksyy ;)

Palajan tuas tänne, jos satun piäsemmään sissään.

Hölökyn kölökyn nyt tällä erree! 

Omenaa tuli kylymästä ja satteisesta kesästä hulimata :)

IMG_1969.jpg